Hvorfor Spotify ikke vil lykkes

Jeg er en Spotify Premium-kunde og betaler 99.-/mnd for tilgang til Spotifys musikkbibliotek. Mitt medlemskap har jeg hatt siden det var mulig å bli medlem fordi jeg har villet støtte en tjeneste i oppstart. En tjeneste og en forretningsmodell jeg har hatt stor tro på.

Twittermelding til Spotify - fikk aldri svar tilbake...

Denne troen har begynt å vakle. Vaklingen henger ikke sammen med lydkvalitet eller manglende båndbredde eller tekniske problemer. Den henger sammen med at stadig oftere fjernes sanger i fra biblioteket.

Hvordan vite om sanger er forsvunnet?
Velg Preferences og huk vekk «Hide unplayable tracks»:

Sjekk selv under Preferences hvor mange sanger du har mistet

Jeg har luftet dette på Twitter og forsvarere av Spotify sier at dette henger sammen med at musikkutgiverne trekker sangene fra Spotify og at Spotify ikke kan klandres for dette (Spotify selv har ikke svart meg). Det er dog Spotifys problem… Blir det store huller i biblioteket mister det sin relevanse.

Jeg kan bare spekulere på grunnene til hvorfor sangene trekkes. Uansett grunn så lider kundene for dette og blir sure. Som meg. Og med sure kunder vil ikke Spotify lykkes…

Er du uenig med meg kommentér gjerne!

Noen av mine Spotify huller:

Huller 1
Huller 2
Huller 3
Huller 4
Huller 5
_
Skroll til toppen