Hvordan arrangere en konkurranse på Twitter

Jeg har avholdt to konkurransen på twitter i sommer og vil dele av erfaringene jeg har gjort meg.

For det første så er konkurransene veldig populære hos noen og hos andre veldig upopulære…

De som liker konkurransene er ofte som de som deltar. De som ikke liker den er de som misliker konkurransemetoden og den trafikk den genererer.

Er du ikke kjent med Twitter kan det være lurt å besøke Twordlisten til Ingeborg Volan

Litt om hvordan:

Konkurransen opprettes med en tweet som dette:

Vinn Sony PSP! http://blogg.senson.no Jeg trekker en vinner av de som RT denne meldingen innen kl.1400 – 04.aug

Og den kan gå som ild i tørt gress og få mange ReTweets (RT). Min siste konkurranse genererte 235 RTs og dermed 235 konkurransedeltakere. Er du en follower av meg og den som ReTweetet vil du se meldingen (påmeldingen) til konkurransen i din meldingstrøm:

RT @mortenrovik: Vinn Sony PSP! http://blogg.senson.no Jeg trekker en vinner av de som RT denne meldingen innen kl.1400 – 04.aug

Reaksjoner:

Negative reaksjoner
Negative reaksjoner

Jeg kan skjønne dette kan oppfattes som spam. Spesielt for de som følger mange og mange som samtidig følger meg. Når dette skjer over tre dager så kan det bli litt slitsomt.

Det har også vært mange som har ytret seg positivt om tiltaket også. Kommentarfeltet på konkurransebloggposten holder noen av disse.

Hva synes du?

Vis ditt synspunkt nedenfor:

[poll id=»2″]

Du kan også kommentere og gi denne posten det antall stjerner den fortjener :-)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Skroll til toppen